Zamierzenia

Wychowawczo • Dydaktyczne

Aktualności

Aktualności • Komunikaty

Previous Next Play Pause
A A A

Wtorek, 28.04.2020 r. gr. 4

Witam rodziców i dzieci.

1. Zaczynamy od porannej rozgrzewki.

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

 Propozycja zajęć

2. Zabawa matematyczna ,,Witamy swoje paluszki ‘’- przeliczanie palców obu rąk poprzez dotyk 1-10. Następnie przeliczamy wspak 10-1.

3. Dodawanie  w zakresie 10.

Dodawanie z wykorzystaniem kostek. Dziecko  rzuca dwiema kostkami, w których zaklejone są ścianki z sześcioma oczkami. Są tam cyfry 0. Po wyrzuceniu – dziecko liczy oczka i układa odpowiednie działanie. Np. dziecko wyrzuciło na kostkach 5 oczek i 4 oczka.

Układa działanie: 5 + 4 = 9 i je odczytuje.

 4. Karta pracy – liczba 10

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-liczba-10.html

 5. Nauka piosenki ,,Skaczące nutki’’.

https://www.youtube.com/watch?v=_BBku3XKrdY

  1. Do przedszkola wpadły nutki.

Wszystkie miały czarne butki,

czarne szelki i czapeczki,

i skakały jak piłeczki.

Ref; Ta wysoko,

tamta nisko,

 ta z plecakiem,

ta z walizką.

Roztańczone nutki trzy:

do, re, mi, nutki trzy.

       2. Poprosiły o mieszkanie

w dużym, czarnym fortepianie

i biegały, i skakały

po klawiszach czarno-białych.

Ref; Ta wysoko,

tamta nisko,

 ta z plecakiem,

ta z walizką.

Roztańczone nutki trzy:

do, re, mi, nutki trzy.

     3. Nawet na leżakowaniu

przeszkadzały dzieciom w spaniu

 i skakały po kocykach

w czarnych szelkach i bucikach.

 Ref; Ta wysoko,

tamta nisko,

 ta z plecakiem,

ta z walizką.

Roztańczone nutki trzy:

do, re, mi, nutki trzy.

 6. Zabawa muzyczno-ruchowa ,,Muzyczny dywan’’.

 Na podłodze rodzic układa ze skakanek duży prostokąt (symbolizuje on dywan). Dziecko porusza się w jego obrębie w takt muzyki. Podczas przerwy w muzyce dziecko szybko go opuszcza.

https://www.youtube.com/watch?v=L-NgEPc35Io

7. Kolorowanie rysunku przedstawiającego trąbkę .

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/trabka/

 8. Zabawa ,,Muzyczne powitania’’.

 Rodzic rzuca  do dziecka piłkę i, śpiewając na dowolną melodie, zadaje krótkie pytania.

Dziecko odrzuca piłkę i odpowiada na pytania, również śpiewając. Stara się udzielać odpowiedzi na pytania całymi zdaniami, np. Co chciałbyś dzisiaj robić? Jaka jest twoja ulubiona potrawa? Itp.

 9. Ćwiczenia w nawlekaniu.

Zaproście dzieci na dywan i dajcie im makaron z dziurkami i sznureczki , zadaniem dziecka jest nawlekanie ich na sznurek.

Pozdrawiam Justyna Stępniewska.

  • Rozwój:

  • Fizyczny

  • Społeczny

  • Poznawczy

Nasz Patron Maria Montessori

Wspieramy spontaniczność i twórczość dzieci

czytaj więcej