Zamierzenia

Wychowawczo • Dydaktyczne

Aktualności

Aktualności • Komunikaty

Previous Next Play Pause
A A A

Czwartek, 23.04.2020 r. gr. 4

WITAM SERDECZNIE RODZICÓW I DZIECI

Przedstawiam Wam propozycje zabaw dla „Ślimaczków”.

„Witamy swoje palce” – Rodzic mówi rymowankę, a dziecko realizują jej treść:

Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk 
Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec
Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec
Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec 
Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec 
Wszystkie palce gotowe? Tak!
Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę 

Następnie dzieci przeliczają swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określenie ile palców razem jest w obu dłoniach.

  1. „Słyszę i liczę” – ćwiczenia liczbowe, odtwarzanie zasłyszanych dźwięków. Rodzic wrzuca do kubka określoną liczbę guzików w takim tempie, aby dzieci mogły je policzyć. Następnie układają przed sobą tyle samo guzików podpisując je odpowiednią cyfrą (cyfry zapisane na kartoniku). W celu sprawdzenia, dziecko wysypuje z kubka liczmany i liczy.  Kto miał tyle samo, dobrze wykonał zadanie.
    Rodzic uderza w dłonie, a dziecko odtwarzają dźwięki za pomocą liczmanów, odpowiednio je podpisując. Przy kolejnym powtórzeniu zabawy rodzic uderza w dłonie, a dzieci podskakują tyle razy ile dźwięków słyszą.
  2. „Dodajemy i odejmujemy” – dziecko otrzymuje 10 klamerek, manipulują nimi – dodają i odejmują, ustalając wynik działania.
  3. „Matematyczne zagadki” –  Rodzic rozkłada klamerki oznaczone cyframi od 1 do 9, z drugiej strony napisana jest zagadka. Dziecko wyrzuca kostkę, przelicza liczbę oczek i podaje rodzicowi chmurkę z odpowiednią cyfrą. R. odczytuje zagadkę, dziecko podaje odpowiedzi. Następnie dziecko rzuca dwiema kostkami, dodaje oczka i przelicza podając chmurkę z odpowiednią cyfrą, rozwiązują zagadki podane przez R.
    1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
    2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
    3) Którą dłoń podajemy na powitanie?
    4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
    5) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6?
    6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
    7) Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?
    8) Ile to jest razem 3 i 3?
    9) Ile boków ma trójkąt?
  4. „Kapturek myśliciela” – ćwiczenie kinezjologii Dennisona poprawiające koncentrację. Dziecko chwyta małżowinę uszną kciuki, palcem wskazującym i środkowym, masuje delikatnie dwa, trzy razy do góry, odwraca głowę w lewo, następnie w prawo i wykonuje taki sam masaż.
  5. Quiz http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661 (utrwalenie stosunków przestrzennych).
    Pozdrawiam, A. Gajek

 

RYTMIKA
Dzień dobry, na dziś proponuję dla Ciebie

Zabawę rytmiczną z kubeczkiem i pałeczkami. Granie według podanego wzoru.

Miłej zabawy

https://www.youtube.com/watch?v=Zggih0BLYCI

Serdecznie pozdrawiam, Joanna Libera

  • Rozwój:

  • Fizyczny

  • Społeczny

  • Poznawczy

Nasz Patron Maria Montessori

Wspieramy spontaniczność i twórczość dzieci

czytaj więcej