Dzieci z gr. III „Montessorki” na co dzień systematycznie pracują z materiałem rozwojowym M. Montessori w zakresie ćwiczeń praktycznego dnia, kształcenia zmysłów, edukacji przyrodniczej i kosmicznej, edukacji językowej oraz matematycznej.

Poznały kolejne pomoce według tzw. lekcji trójstopniowej.  Trudne treści stają się proste, podczas pracy indywidualnej na dywanikach. Praca z materiałem montessoriańskim przynosi dzieciom dużo radości, przede wszystkim uczą się samodzielnego działania i oceniania poprawności swoich poczynań, stosując tzw. kontrolę błędu. Ponadto uczestniczą w ćwiczeniach i lekcji ciszy, które kształcą zmysły, rozwijają percepcję słuchową i wzrokową, uczą umiejętności wyciszenia się w danym momencie. Wszelkim działaniom opartym na metodzie M. Montessori towarzyszą Reguły pracy wolnej, określają one granice, w których dzieci swobodnie pracują i zdobywają doświadczenia.

Tekst: V. Mazur - Parfin
Foto: archiwum przedszkola