Zamierzenia

Wychowawczo • Dydaktyczne

Aktualności

Aktualności • Komunikaty

Previous Next Play Pause
A A A

Poniedziałek, 29.06.2020 r., gr. IV

Witam serdecznie Dzieci i Rodziców z grupy ,,Ślimaczki’’.

Przebieg:
Zabawa „Powitanka” – ćwiczymy razem z dzieckiem .

Gimnastyka to podstawa

Sport dla dzieci ważna sprawa

Ręce w górę, w przód i w bok

Skłon do przodu, przysiad, skok.

Ach, gimnastyka, dobra sprawa,

Dla nas to dobra zabawa.

Ręce w górę, w przód i w bok,

Skłon do przodu, w górę skok.

  1. Słuchanie opowiadania (autor nieznany): „O tym jak nieznośna czarownica Paskuda chciała opanować świat”
    Pewnego razu nie wiadomo skąd pojawiła się czarownica Paskuda. Była to niezwykle złośliwa i nieznośna istota. Tam, gdzie się pojawiała kłopoty były pewne.
    - Muszę przelecieć się na mojej miotełce po okolicy dawno tu nie byłam, może coś się zmieniło? Sprawdzę.
    Wyruszyła ona na przejażdżkę po okolicy. Lecąc na swej czarodziejskiej miotle zaglądała do okien domów, sklepów, spoglądała na place zabaw. Nagle zauważyła chłopca, którego mama prosiła żeby już wyłączył komputer. Chłopiec nie chciał mamy słuchać, grał dalej w swoją ulubioną grę.
    -No, no taka awantura o jakieś pudełko. Też coś! Lecę dalej.
    Leci Paskuda dalej, patrzy tatuś prosi swoje dzieci, aby wyłączyły telewizor. Dzieci słuchać nie chcą, oglądają dalej ulubione bajeczki.
    To ci dopiero heca! Wiem co zrobię! Abra kadabra, czary mary, niech się spełnią moje czary! Teraz na pewno opanuję cały świat!
    Od tej pory zaczęło dziać się coś bardzo dziwnego. Dzieci przestały się bawić na placach zabaw, jeździć na rowerach, biegać, skakać, siedziały tylko przy swoich komputerach, telewizorach, bladły, chudły, zrobiły się im sińce pod oczami. Rodzice natomiast i inni dorośli przestali zwracać uwagę na swoje pociechy. Paskuda zacierała z radości ręce.
    No teraz mi się na pewno uda opanować świat!
    I tak by było do dziś, gdyby nie bliźniaki – Marta i Krzyś:
    - Coś złego tu się stało, kiedy nas nie było. Wszystkie dzieci grają tylko na komputerach, oglądają telewizję. Nikt się nie bawi, nie biega.
    Masz rację Krzysiu. Dorośli też się dziwnie zachowują, w ogóle nie zwracają uwagi na to, co robią dzieci. Oj Krzysiu musimy coś zrobić, bo będzie źle!
    Bliźniaki zaczęły obmyślać różne plany pomocy swoim kolegom, nic nie działało. Pewnego razu, gdy dzieci wracały z przedszkola Marta zobaczyła coś dziwnego.
    - Zobacz Krzysiu, tam wysoko to chyba Paskuda?
    - Siostrzyczko, jesteś genialna! Jasne, to musi być sprawka Paskudy. Pomyślmy tylko, co można zrobić. Myślę, że ona rzuciła czar na dzieci i dorosłych, dlatego tak się zachowują!
    Marta z Krzysiem długo myśleli, aż któregoś dnia Marta Krzyknęła głośno.
    - Wiem Krzysiu, co zrobimy! Pokonamy Paskudę jej własną bronią. Pamiętasz, ona bardzo lubi słodycze. Postawimy cały koszyk słodkości na naszym oknie, zwabimy ją do naszego pokoju, do komputera...
    - Oj Marta Jak ty coś wymyślisz, to no, no, no. Zabierajmy się lepiej do pracy.
    Bliźniaki zrobiły tak, jak wymyśliła Marta. Paskuda zauważyła kosz ze słodyczami na oknie, podkradła się i- wpadła do pokoju dzieci. Marta z Krzysiem zablokowali pokój i zabrali latającą miotłę Paskudy.
    - Oj! Oj! Co ja teraz zrobię? pomyślała Paskuda. Ale co to? Komputer? Telewizor? A może spróbuję troszeczkę pograć. Co my tu mamy? O jakie wspaniałe gierki! Może połączę się przez Internet z moją przyjaciółką z Łysej Góry, niedługo przecież będzie sabat czarownic.
              Co było dalej łatwo przewidzieć. Jak Paskuda usiadła do komputera zapomniała o całym świecie. Grała tylko w gry komputerowe, to serfowała po Internecie, oglądała TV. Nie jadła nie spała, nie czarowała, chudła, bladła i marniała w oczach.
    - Krzysiu chyba już Paskudzie wystarczy, ona jest już tak zmęczona tym graniem i oglądaniem, że na nic nie ma siły. Idziemy do niej! – zawołała Marta.
    Dzieci weszły do pokoju, gdzie była czarownica. Paskuda błagała, by oddały jej czarodziejską miotłę i pomogły przestać grać na komputerze i oglądać TV. Paskuda dotrzymała słowa danego bliźniakom, zdjęła czar rzucony na dzieci. Dalej wszystko było już tak, jak trzeba.
    - Hura Marta, udało się zobacz wszystko jest po staremu. Dzieci się
    bawią na placach zabaw, jeżdżą na rowerach, hulajnogach. Dorośli pilnują, by dzieci nie spędzały zbyt dużo czasu przy komputerze i przy TV.
    - Wspaniale braciszku, biegnijmy i my do naszych kolegów i koleżanek. Zrobimy zawody sportowe.
    Dzieci szczęśliwe, że udało im się pokonać Paskudę pobiegły się bawić. A Paskuda?
    - No, znowu te dzieciaki przechytrzyły mnie. Nie lubię przegrywać. Odlatuję stąd natychmiast!
  2. Rozmowa na temat postępowania czarownicy i bliźniaków. Szukanie odpowiedzi na pytania:
    - Jakie postacie wystąpiły w opowiadaniu?
    - Jaki czar rzuciła Paskuda na mieszkańców?
    - Dlaczego zaklęcie Paskudy było niebezpieczne dla dzieci i dorosłych?
    - W jaki sposób udało się Marcie i Krzysiowi pokonać Paskudę?
    - Jak należy bezpiecznie korzystać z komputera i TV?
    - Dlaczego dzieci i dorośli powinni uprawiać sport?

    3. Zabawa „Kim jesteś”, dziecko w czasie muzyki porusza się jak sportowiec uprawiający wybraną dyscyplinę sportu, w czasie pauzy nazywa ją.

    4. Burza mózgów „Jaki sport mogą uprawiać w czasie wakacji”. Swobodne wypowiedzi dziecka.

    5. Słuchanie wiersza W. Badalskiej „Wakacyjne rady”
    Przypomnienie o zasadach bezpiecznej zabawy w czasie zbliżających się wakacji i zabaw na świeżym powietrzu.
 

 

”Wakacyjne rady” - Wiera Badalska                                                                                 Głowa nie jest od parady
i służyć ci musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda,
chłodna, bystra, czysta.
Tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane
gdy zobaczysz w borze,
nie zrywaj! nie zjadaj!
bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie.
Jaka rada stąd wynika?
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
Nie wkładaj go do koszyka
.

  1. „Wakacyjne rady ”– wykonanie łódeczki metoda origami wg instrukcji: http://ikwdomowymzaciszu.blogspot.com/2016/08/origami-dla-dzieci-odka-krok-po-kroku.htmlOrigami

 

 

 

  • Rozwój:

  • Fizyczny

  • Społeczny

  • Poznawczy

Nasz Patron Maria Montessori

Wspieramy spontaniczność i twórczość dzieci

czytaj więcej