Zamierzenia

Wychowawczo • Dydaktyczne

Aktualności

Aktualności • Komunikaty

Previous Next Play Pause
A A A

Poniedziałek, 27.04.2020 r. gr. 4

Witam rodziców i dzieci z grupy ,,Ślimaczki’’, zapraszam do porannej gimnastyki.

1. Podskoki –,, Kolano do łokcia.’’

 Dziecko w podskokach dotyka prawym kolanem lewego łokcia i odwrotnie – lewym kolanem prawego łokcia; ćwiczenie wykonuje najpierw wolno, a potem – coraz szybciej.

 2. Zabawa przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0

 3. Zabawy ,,Dźwięki wydawane przez papier.’

Rodzic układa przed dzieckiem różnego rodzaju papier: gazety, celofan, karton, tekturę falistą, bibułę. Dziecko wydobywa z nich dźwięki w wymyślony przez siebie sposób – przez pocieranie, darcie, zgniatanie, skrobanie paznokciem, uderzanie dłonią, uderzanie o różne części ciała itp. 

Propozycja zajęć dla dzieci. 

1. Oglądanie bajki o instrumentach.

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

Rozmowa na temat bajki.

- Jakie instrumenty wystąpiły w bajce?

2. Dzielenie przez dziecko nazw instrumentów na sylaby i głoski (np. gitara,flet,pianino itp.) 

3. Zabawa ruchowo-naśladowcza ,,Gramy na instrumentach.’’

 Dziecko porusza się po dywanie w rytm wyklaskiwany na rękach. Podczas przerwy w grze naśladuje grę na wybranym przez siebie instrumencie.

4. Praca plastyczna ,,Grzechotka’’.

Drodzy rodzice wykonajcie instrument muzyczny z dzieckiem . Do wykonania grzechotki będą potrzebne:

- butelka plastikowa,

- dowolne ziarna ( np. ryż, fasola, groch itp.),

- kolorowy papier,

- klej.

Zadaniem dziecka jest ozdobienie butelki według własnego pomysłu, wycinając elementy z kolorowego papieru i przyklejając je na butelkę. Następnie dziecko wsypuje  do połowy butelki dowolne ziarna, i grzechotka gotowa.

Oglądanie powstałej  grzechotki; słuchanie wydobywanych z niej dźwięków.

Wspólne granie na grzechotce  podczas śpiewania dowolnej piosenki lub słuchania wybranego utworu muzycznego.

5. Zabawa dydaktyczna,, Ludzkie głosy’’.

 Co można powiedzieć o ludzkich głosach?

 Zwróćcie uwagę dzieci  na różnice w głosie kobiety, mężczyzny, dziecka, niemowlęcia.  Poszukiwanie  jak największej liczby przymiotnikowych określeń tego, jaki może być głos. (Np. cienki, gruby, słaby, mocny, piskliwy, drżący, płaczliwy)

6. Zagadki słuchowe ,,Co to za instrument?’’

https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lY

7. Zabawa ,,Zimno – ciepło’’.

 Dziecko szuka schowanego przedmiotu, rodzic  pomaga, klaszcząc. Wzrastające natężenie dźwięku oznacza zbliżanie się do ukrytego przedmiotu, a malejące natężenie – oddalanie się od niego.

8. ,,Co przedstawia ta muzyka’’.

Dziecko słucha nagrania utworu muzyki poważnej, próbuje werbalnie wyrazić swoje wrażenia. Wypowiada się o tym, z czym kojarzy  się słuchana muzyka. Dziecko tworzy własny układ choreograficzny do tej muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=GOZJBVavAQA

Pozdrawiam Justyna Stępniewska.

RYTMIKA

Dzień dobry, tym razem zachęcam do wysłuchania "lekcji rytmiki" . Możesz ćwiczyć tak jak umiesz sam, sama, z mamą, tatą, siostrą , bratem. Miłej zabawy!

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

Serdecznie pozdrawiam, Joanna Libera

  • Rozwój:

  • Fizyczny

  • Społeczny

  • Poznawczy

Nasz Patron Maria Montessori

Wspieramy spontaniczność i twórczość dzieci

czytaj więcej