Zamierzenia

Wychowawczo • Dydaktyczne

Aktualności

Aktualności • Komunikaty

Previous Next Play Pause
A A A

Środa, 22.04.2020 r. gr. 4

WITAM SERDECZNIE RODZICÓW I DZIECI

Przedstawiam Wam propozycje zabaw i form aktywności fizycznej dla „Ślimaczków”.

Przebieg zajęć:

Zabawa ruchowa na rozgrzewkę https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_

Mały guzik – duży guzik” – dobieranie par przeciwstawnych. Przed dzieckiem kładziemy duży guzik i prosimy o wyszukanie małego, kładąc płaski, prosimy o wypukły itd. Dziecko samo dobiera guziki, starając się utworzyć jak najwięcej par przeciwstawnych.

Zabawa „Sokole oko” Bierzemy kilka guzików i obrysowujemy je (mogą to wykonać dzieci). Następnie prosimy dziecko, by umieściło guziki na odpowiednim miejscu.

Zabawa w schowany klocek Celem tej zabawy jest utrwalenie przez dziecko znajomości relacji: klocki mają ten sam kolor. Wszystkie klocki są umieszczone w woreczkach lub pudełkach. Dziecko z zamkniętymi oczami wybiera dowolny klocek, a następnie szuka drugiego, którego długość jest równa długości pierwszego klocka. Po otwarciu oczu stwierdza, że wybrane przez niego klocki mają ten sam kolor.

Co spada, a co nie? Na blacie stolika leżą różnorodne, odpowiednio dobrane przedmioty: metalowy klucz, klocek, metalowa przykrywka do słoika, plastikowa butelka, wata, ptasie pióro, kawałek styropianu, karta papieru, kawałek folii aluminiowej, kamyk. Zachęcamy dziecko, aby wystąpiło w roli wiatru. Stojąc z jednej strony stołu dmucha na leżące na stole przedmioty. Obserwuje, jak jedne z nich spadają na podłogę, inne zaś nie. – Co się stało?

Zabawa badawcza „Mierzymy czas” Robimy stożek z papieru i w ścięty czubek wkładamy słomkę. Powstały lejek wkładamy w otwór przeźroczystej butelki. Dzieci wsypują kolejno piasek z naczyń o różnej wielkości (nakrętka, łyżka, kubek od jogurtu) i obserwują, ile czasu trwa przesypywanie piasku. Mogą odmierzać czas liczbą klaśnięć.

Zabawa „Kto szybciej” W misce z wodą dziecko i rodzic ustawia łódki, np. z korka, z papieru. Na sygnał każdy dmucha w żagle swej łódki. Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do wyznaczonego celu.

Praca plastyczna wg instrukcji: https://pracaplastyczna.pl/index.php/teatr/263-kotek-pacynka

Pozdrawiam, Aleksandra Gajek

  • Rozwój:

  • Fizyczny

  • Społeczny

  • Poznawczy

Nasz Patron Maria Montessori

Wspieramy spontaniczność i twórczość dzieci

czytaj więcej