Zamierzenia

Wychowawczo • Dydaktyczne

Aktualności

Aktualności • Komunikaty

Previous Next Play Pause
A A A

Wtorek, 21.04.2020 r. gr.4

WITAM SERDECZNIE RODZICÓW I DZIECI

Przedstawiam Wam propozycje zabaw i form aktywności fizycznej dla „Ślimaczków”.

Przebieg zajęć:

  1. „Wszyscy są, witam Was” – powitanie piosenką, ilustracja ruchowa.

https://www.youtube.com/watch?v=fLX5nj9jeuk

Wszyscy są, witam Was,

zaczynamy – już czas.

Jestem ja, jesteś Ty

Raz, dwa, trzy!

  1. „Bajka o Babie” – zabawa artykulacyjna.

Dzieci dokładnie wykonują demonstrowane przez rodzica czynności.

Pewnego dnia Baba, która mieszka u każdego w buzi robiła wielkie porządki. Najpierw umyła dokładnie ściany (przesunięcie języka w stronę wewnętrznej powierzchni policzków), jedną, a potem drugą ścianę. Potem umyła sufit (język przesuwamy do podniebienia i wykonujemy tę samą czynność). Podłoga też była brudna, więc umyła ją bardzo dokładnie (opuszczony jak najniżej język myje dolne dziąsła). Okna też musiały zostać umyte. Najpierw umyła ich stronę zewnętrzną, a potem od środka (język wędruje po stronie zewnętrznej zębów, a potem po stronie wewnętrznej). Część okien była otwarta (szczerby po wypadniętych zębach – więc ich nie umyła). Potem umyła schody w przedsionku (język przesuwa się w stronę dolnej wargi i wysuwa na brodę). Komin też musiał zostać wyczyszczony (język wysuwa się w kierunku wargi górnej i nosa). Kiedy spostrzegła z okna przechodzącą sąsiadkę pomachała jej ściereczką (język wędruje z jednego kącika ust do drugiego, zwracamy przy tym uwagę, aby usta dziecka były szeroko otwarte). Na koniec wytrzepała dywany (wyciągnij język, pochyl głowę w dół i nią potrząśnij). W ten sposób dom został wysprzątany

  1. „Siała baba mak” – zabawa przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=iY0qLrO05I0

Dzieci śpiewają piosenkę jednocześnie wyklaskując lub wystukując jej rytm. Trzykrotnie powtarzają zabawę, za każdym razem coraz szybciej.

  1. „Policzymy” – nauka wyliczanki.

Dzieci uczą się wyliczanki przez powtarzanie połączone z pokazywaniem wymienianych części ciała.

Policzymy, co się ma:

mam dwie ręce, łokcie dwa,

dwa kolanka, nogi dwie

- wszystko pięknie zgadza się.

Dwoje uszu, oczka dwa,

no i buzię też się ma.

A ponieważ buzia je,

chciałbym buzie też mieć dwie!

  1. „W naszym pokoju” – piosenka z ćwiczeniami narządów artykulacyjnych.

https://www.youtube.com/watch?v=HzuQmEf9pbc (zamiana słowa przedszkole na pokój)

W naszym pokoju pełno muzyki jest,

są instrumenty o których mało wiesz,

Nasze buzie robią tak:

kląskamy 4 x (parskamy, gwiżdżemy, cmokamy itp.)

To jest muzyka która zawsze cieszy nas (2x).

Pozdrawiam, Aleksandra Gajek

  • Rozwój:

  • Fizyczny

  • Społeczny

  • Poznawczy

Nasz Patron Maria Montessori

Wspieramy spontaniczność i twórczość dzieci

czytaj więcej