Zamierzenia

Wychowawczo • Dydaktyczne

Aktualności

Aktualności • Komunikaty

Previous Next Play Pause
A A A

Poniedziałek, 20.04.2020 r. gr. 4

Przedstawiam Wam propozycje zabaw i form aktywności fizycznej dla „Ślimaczków”.

Na rozgrzewkę zabawa "KTO JAK SKACZE"?

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

1. Dzielenie na głoski nazw wyrazów: korona, scena, aktor, maska. − Z czym są związane te nazwy? (pokaz ilustracji)

2. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej "Teatr".

Teatr to miejsce jest niezwykłe, zaczarowana każda chwila, kurtyna w górę się unosi i przedstawienie rozpoczyna. Na scenie dzieją się historie wesołe, smutne, zagadkowe, można do kraju baśni trafić i poznać światy całkiem nowe. Można się wzruszyć, rozweselić, nauczyć wielu mądrych rzeczy, uważnie patrzeć, pilnie słuchać, ciekawym być i bardzo grzecznym.

3. Rozmowa na temat wiersza. − Jakim miejscem jest teatr? − Co dzieje się na scenie? − Co nam daje teatr? − Jak należy zachowywać się w teatrze?

4. Ćwiczenia dykcyjne. Prawidłowe wymawianie zdań dotyczących różnych postaci z baśni.

Kot w butach lubił łowić ryby. 

Śnieżka połknęła kawałek jabłka, które utknęło jej w przełyku.

Kopciuszek był bardzo uczynną dziewczynką.

Smok Wawelski mieszkał w jamie pod Wawelem.

Czerwony ludek to krasnoludek.

Straszne straszydło mieszkało w strasznym zamku.

5. Wykonanie maski z papierowego talerza.

Zapoznanie ze sposobem wykonania prac.

  • Spód papierowego talerza malujemy farbami według własnego uznania. Twarz może być zabawna lub groźna, mieć długie zęby lub gęstą brodę. Chińczykowi narysujemy skośne oczy, a prosiaczkowi – różowy ryjek. Jeżeli chcemy namalować księżniczkę, nie możemy zapomnieć o koronie, a pirat koniecznie musi mieć czarną przepaskę na oko.
  • Po wyschnięciu maski wycinamy otwory na oczy, nos i, ewentualnie, usta.
  • Po bokach, blisko brzegu maski, nauczyciel robi igłą małe otwory i przewleka przez nie tasiemkę, której końce dziecko wiąże z tyłu głowy.

Pozdrawiam, Aleksandra Gajek

 RYTMIKA

Dzień dobry, dziś proponuję Ci ćwiczenia muzyczne w rytmie polki.

Przygotuj proszę razem z rodzicem, siostrą lub bratem plastikową miseczkę, dwie kredki i małą piłeczkę lub kulę ze zgniecionego papieru. Mogą się tez przydać jeszcze  dwie inne  kredki lub patyczki szaszłykowe z zawiązanymi wstążkami lub włóczką na końcu. Jeśli  rodzic będzie miał białe kartki i mazak może także zrobić kartki ze szlaczkami takimi jak na filmie.Zabawa wymaga wiele przygotowań ale mimo to mam nadzieję,że spodoba się i Tobie i rodzicowi. Zapraszam na film:

 https://www.youtube.com/watch?v=tD30Ii5osK4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3-AN2x-VEGm6wtL6sge4SPH6h2rz7cMLdBESG6aIgKWc9Q3zlB1lqFciw

Serdecznie pozdrawiam, Joanna Libera

  • Rozwój:

  • Fizyczny

  • Społeczny

  • Poznawczy

Nasz Patron Maria Montessori

Wspieramy spontaniczność i twórczość dzieci

czytaj więcej