Zamierzenia

Wychowawczo • Dydaktyczne

Aktualności

Aktualności • Komunikaty

Previous Next Play Pause
A A A

Piątek, 17.04.2020 r. gr. 4

WITAM SERDECZNIE RODZICÓW I DZIECI

Przedstawiam Wam propozycje zabaw i form aktywności fizycznej dla „Ślimaczków”. Zapraszam do ćwiczeń gimnastycznych. Zacznijmy od tanecznej rozgrzewki: https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM

Każdą zabawę powtarzamy kilka razy.

  • „Słońce i deszcz”– zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko podskakuje z nogi na nogę w różnych kierunkach po pokoju. Na sygnał klaśnięcia w dłonie i hasło „Słońce!” – dziecko zatrzymuje się i stoi z rękami podniesionymi w górę. Po kilku sekundach dziecko znów podskakuje swobodnie po pokoju, na kolejne klaśnięcie i hasło „Deszcz!”  - dziecko przykuca i chowa głowę przykrywając ją dłońmi.
  • „Baranki wygrzewają się na słońcu”– zabawa z elementem czworakowania.

Na hasło „Świeci słońce” - dziecko chodzi na czworakach, na hasło „Słońce się schowało” – dziecko zatrzymuje się i kładzie na plecach. Porusza rękami i nogami uniesionymi w górę. Na hasło „Świeci słońce!” – dzieci (baranki) idą dalej.

  • „Przyleciały ptaki – zabawa z elementem biegu.

Dziecko biegnie w jednym kierunku, poruszając rozłożonymi szeroko ramionami.

  • „Bociany chodzą po łące”– zabawa z elementem równowagi.

Chód z wysokim unoszeniem kolan. Co pewien czas dziecko – bocian, zatrzymuje się, staje na jednej nodze, z rąk tworzy przed sobą dziób który otwiera i zamyka mówiąc „kle, kle, kle”.

  • „Zajączki”– zabawa z elementem podskoku.

Podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze. Po serii podskoków zajączki zatrzymują się i nasłuchują – dłonie przy uszach, skręty w jedną i w druga stronę.

  • „W poszukiwaniu słońca”– ćwiczenie mięśni grzbietu.

Dziecko leży na brzuchu, łokcie ma wsparte o podłogę, dłonie zwinięte przy oczach (jako lornetka) i patrzy przez lornetkę. Co pewien czas dziecko wznosi łokcie.

  • „Mucha na suficie”– ćwiczenie mięśni brzucha.

W leżeniu na plecach poruszanie uniesionymi w górę rękami i nogami – naśladowanie muchy. Możemy wspólnie z dzieckiem powtarzać tekst "Chodzi mucha po suficie, czy wy też tak potraficie?". Po każdym takim powtórzeniu dziecko odpoczywa.

  • „Wąchanie kwiatów”– ćwiczenie oddechowe.

Dziecko chodzi swobodnie po pokoju, co pewien czas pochyla się i naśladuje wąchanie kwiatów.

Teraz proponuję odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej (do odpoczynku zachęcam Dzieci wraz z Rodzicami):

https://www.youtube.com/watch?v=ebaW1Vk4uog

Kładziemy się na plecach (na dywanie, albo na podłodze), nogi wyprostowane, ręce wzdłuż tułowia, zamykamy oczy wsłuchujemy się w muzykę i spokojne oddychamy.

Karta pracy - rysowanie po śladzie, kolorowanie zaczarowanej szafy.

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-szafa.pdf

Pozdrawiam, A. Gajek

 

  • Rozwój:

  • Fizyczny

  • Społeczny

  • Poznawczy

Nasz Patron Maria Montessori

Wspieramy spontaniczność i twórczość dzieci

czytaj więcej