Zamierzenia

Wychowawczo • Dydaktyczne

Aktualności

Aktualności • Komunikaty

Previous Next Play Pause
A A A

Wtorek, 30.06.2020 r., gr. 3

Witam serdecznie Dzieci i Rodziców z grupy ,,Montessorki’’.

1. Zabawy i ćwiczenia poranne:

- „Zmień kierunek marszu”– zabawa orientacyjno – porządkowa.

Dziecko maszeruje po pokoju przy rytmie wyklaskiwanym przez rodzica, na mocniejsze uderzenie zmienia kierunek marszu.

- „Jadą pojazdy” - zabawa ruchowa z elementem biegu.

Dziecko biega po pokoju w różnych kierunkach. Na sygnał wydany przez rodzica naśladuje odgłosy wybranego pojazdu: samochodu, karetki pogotowia, motoru, traktora, policji.

Jedziemy rowerem” - ćwiczenia mięśni nóg.

Dziecko leży na plecach i naśladuje jazdę rowerem, powolne - jazda pod górę, szybka - z górki, umiarkowana - po równej drodze

2. Posłuchajcie proszę piosenki Zozi pt. „Bezpieczne wakacje” https://www.youtube.com/watch?v=ooLlYVi_NcU

Spróbujcie określić tempo (szybka/wolna) i nastrój piosenki (wesoła/smutna).

3. Posłuchajcie uważnie opowiadania B. Forma „Lekkomyślna Ola”

Był upalny dzień lata. Ola razem z rodzicami wybrała się na strzeżoną plażę. Zabrała

wiaderko, łopatkę i piękną kolorową piłkę. Na plaży spotkała koleżanki.

Dziewczynki rozpoczęły zabawę nad samym brzegiem morza. W pewnej chwili wiatr

powiał nieco mocniej i piłkę porwała morska fala. Ola pobiegła za nią nie zwracając

uwagi, że woda staje się coraz głębsza.

- Nie odpływaj! - wołała, wyciągając ręce do piłki.

Ola i piłka oddalały się coraz bardziej od brzegu. Szum morza zagłuszył głos

wołających koleżanek. Na szczęście Olę zauważył ratownik. Ściągając w biegu

koszulkę wskoczył do wody. Szybko zbliżył się do tonącej dziewczynki. Ola traciła

siły. W ostatniej chwili ratownik objął ją swym silnym ramieniem, kierując się do

brzegu.

- Oj, Olu, Olu, mogło się to bardzo źle skończyć.

Nawiązując do treści opowiadania Rodzic zadaje dziecku pytania:

- Gdzie bawiły się dziewczynki?

- Jak należało postąpić, kiedy piłka znalazła się w morzu?

- Co zrobiła Ola?

- Kto ją uratował?

4. „Walizka i kamień” - zabawa z piłką. Rodzic rzuca do dziecka piłkę podając przy tym

nazwę rzeczy, które pakujemy do walizki (np. spodnie, kurtka, szczoteczka do zębów, szampon, buty, zabawka, książka). Przy każdej nazwie dziecko łapie piłkę. Jeśli rodzic powie: „kamień” – dziecko piłki nie łapie.

5. „Kamienie mogą być wesołe” – ozdabianie, kolorowanie płaskich kamieni flamastrami lub farbami.

Poszukajcie na spacerze płaskich kamieni, zabierzcie je do domu i narysujcie na nich np. wesołe biedronki lub wesołe buźki, aby obrazki się nie rozmazały kamienie można zaimpregnować lakierem do włosów (proszę rodziców o pomoc).

6. Zabawy interaktywne dla chętnych dzieci:

- „Zapamiętaj”

https://view.genial.ly/5ed4259ddbd44e121591292f

- Ile sylab?

https://view.genial.ly/5eec77aa8146ce0d750bfdd7

- Na jaką głoskę?

https://view.genial.ly/5ee9b8b68bed1e0d935548d6

Sudoku-Podróże

https://view.genial.ly/5ebfdb1c4a81770d9df5005c

Życzę Wam wspaniałych wakacji, zdrówka i dużo słoneczka.

Pozdrawiam, M. Kuczyńska

  • Rozwój:

  • Fizyczny

  • Społeczny

  • Poznawczy

Nasz Patron Maria Montessori

Wspieramy spontaniczność i twórczość dzieci

czytaj więcej