Zamierzenia

Wychowawczo • Dydaktyczne

Aktualności

Aktualności • Komunikaty

Previous Next Play Pause
A A A

Czwartek, 25.06.2020 r., gr. 3

Witam serdecznie Dzieci i Rodziców z grupy ,,Montessorki”.

Na dzień dzisiejszy proponuję następujące aktywności. Życzę udanej zabawy i nauki.

Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków – zajęcie matematyczne.

Potrzebne będą: kolorowe patyczki, znaki (<,>,=); liczby.

Dziecko bierze tyle patyczków, ile ma palców u rąk.

  1. Układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych: trójkąt, prostokąt, kwadrat. Liczenie, ile patyczków potrzebowało dziecko do ułożenia kształtu każdej figury.
  2. Układanie patyczków według kolorów.

Dzieci 4-letnie:

- dziecko liczy patyczki w każdym kolorze, podaje całkowitą liczbę patyczków, mówiąc np. 3 patyczki czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte to razem 10 patyczków;

- odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym, dziecko liczy pozostałe patyczki, mówiąc: 10 odjąć 3 to siedem;

- odkładanie patyczków, np. czerwonych, dziecko liczy pozostałe patyczki, mówiąc, 7 odjąć 3 to cztery.

Dzieci 5-6-letnie:

- dziecko ponadto co wyżej układa działanie ilustrujące liczbę patyczków. Np. 3 + 4 + 3 = 10;

- układa działanie: 10 – 3 = 7;

- układa działanie : 7 – 3 = 4.

Dalsze ćwiczenia przeprowadzamy analogicznie.

Ćwiczenia gimnastyczne.

Potrzebne będą: woreczek, szarfa, tamburyn.

  1. Zabawa orientacyjno-porządkowa – Spacer do lasu. Rodzic – drzewo stoi, zaś dziecko spaceruje po pokoju, na hasło ,,Stój” – zatrzymuje się i chowa pod drzewem, a później następuje zamiana ról.
  2. Ćwiczenie z elementem równowagi. Dziecko, spaceruje z woreczkiem na głowie, następnie kładzie woreczek przed sobą i stara się go chwycić palcami nóg i utrzymać przez chwilę. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, pamiętając o zmianie stóp.
  3. Ćwiczenie mięśni brzucha W górę i w dół. Dziecko leży tyłem, woreczek wkłada między stopy. Unosi go stopami do góry i przekłada za głowę, a potem powraca do pozycji wyjściowej.
  4. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania– Na plaży. Dziecko kładzie woreczek na podłodze. Chodzi na czworakach dookoła woreczka, naśladując szukanie na plaży bursztynów i muszelek. Co jakiś czas klęka, wyciąga ręce, otwiera dłonie i pokazuje, co znalazło.
  5. Ćwiczenie tułowia – Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Woreczek kładzie na głowie. Jedną ręką tworzy daszek nad oczami, drugą trzyma na kolanach. Wykonuje skręt tułowia i głowy w lewą stronę a następnie w prawą stronę.
  6. Ćwiczenie przeciw płaskostopiu – Sprytne stopy. Dziecko chwyta palcami stopy woreczek leżący na podłodze i podaje go sobie do rąk.
  7. Zabawa uspokajająca – Marsz z woreczkiem. Dziecko maszeruje po pokoju po obwodzie koła, machając woreczkiem przed sobą, po czym go odkłada na wyznaczone miejsce.

Wykorzystanie metod wg pedagogiki  Marii Montessori:

- czynności dnia codziennego: rodzicu, poćwicz zapinanie i rozpinanie guzików, zasuwanie i rozpinanie suwaka (4-5 latki), sznurowanie obuwia (6-latki),

- rozbudzanie zainteresowania literami, rodzicu przygotuj tacę, nasyp kaszy, połóż tacę z kaszą przed dzieckiem, niech dziecko napisze palcem w kaszy litery, które, już zna, potem podaj mu literę, jaką ma napisać; możesz mu pokazać a dziecko odwzoruje, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Pozdrawiam, miłego dnia, Anna Krzemińska

 

 

  • Rozwój:

  • Fizyczny

  • Społeczny

  • Poznawczy

Nasz Patron Maria Montessori

Wspieramy spontaniczność i twórczość dzieci

czytaj więcej