Zamierzenia

Wychowawczo • Dydaktyczne

Aktualności

Aktualności • Komunikaty

Previous Next Play Pause
A A A

Środa, 24.06.2020 r., gr. 3

Witam serdecznie Dzieci i Rodziców z grupy ,,Montessorki’’.

Pewnie już wiecie, że nadchodzi lato, najcieplejsza pora roku i upragnione wakacje :)

W 2020 roku pierwszy dzień kalendarzowego lata przypada 22 czerwca, lato astronomiczne wypada dzień wcześniej, czyli 21 czerwca.

Zaczynamy odliczać dni realizując letnie tematy.

Temat dnia: „Nadchodzi lato”.

 Cele zajęć:

- poszerzenie wiedzy o zbliżającej się porze roku (lecie).

- rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się na zadany temat.

- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie latem.

 Zabawa dydaktyczna z kalendarzem Kiedy przyjdzie do nas lato?

Dziecko dzieli się refleksją na temat tego, za co lubi lato. Rodzic prezentuje kartkę z kalendarza (na cały miesiąc czerwiec). Dziecko liczy, którym z kolei miesiącem jest czerwiec, zastanawia się, jaki miesiąc jest przed czerwcem, a jaki po nim.

„Cztery pory roku” – zabawa dydaktyczna. Obejrzyj obrazki przedstawiające cztery pory roku. Opowiedz o każdej z nich. Link do ilustracji:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/08/PLANSZE-PORY-ROKU.pdf

„Nadeszło lato” – rozmowa na temat nowej pory roku. Oglądanie książek i wskazywanie ilustracji kojarzących się z latem.

Słuchanie wiersza Jana Brzechwy pt. „Przyjście lata”.

https://youtu.be/zFh6BVu1eWg                                                

I cóż powiecie na to,
że już zbliża się lato?
Kret skrzywił się ponuro:
przyjedzie pewno furą,
jeż się najeżył srodze:
-raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął:- wiem coś o tym-
przyleci samolotem.
-Skąd znowu- rzekła sroka-
nie spuszczam z niego oka
i w zeszłym roku, w maju,
widziałam je w tramwaju.
-Nieprawda!- lato zwykle
przyjeżdża motocyklem!
A ja wam to dowiodę,
że właśnie samochodem.
Nieprawda,- bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
przypłynie właśnie łódką.
A lato przyszło pieszo-
już łąki nim się cieszą.
I stoją całe w kwiatach
na powitanie lata.

Rozmowa na temat wiersza. Dziecko wymienia tyle nazw pojazdów, ile udało mu się zapamiętać. (fura, hulajnoga, rower, samolot, tramwaj, motocykl, kareta, łódka)

Wiersz masażyk Bożeny Formy pt. „Malujemy lato”. Dziecko palcami i dłońmi obrazuje go na plecach rodzica lub rodzeństwa.

Świeci słońce -  wykonuje rozwartymi dłońmi ruchy koliste na środku pleców,

pada deszcz - dotyka opuszkami palców różnych miejsc na plecach,

kapu, kap, kapu, kap - zaciśniętymi piąstkami delikatnie uderza w różnych miejscach,

A my z latem wyruszamy  - energicznie przesuwa rozwarte dłonie z lewej strony do prawej,

zwiedzić świat, zwiedzić świat -  poklepuje rozwartymi dłońmi plecy w różnych miejscach,

Policzymy drzewa w lesie  - dotyka pleców kolejno wszystkimi palcami lewej dłoni i prawej dłoni równocześnie,

i kwiaty na łące -  rysuje kontury kwiatów, powitamy tańcem księżyc - masuje plecy rozwartymi dłońmi,

i kochane słońce.  -  wykonuje szybki, okrężny masaż całą dłonią,

Pobiegniemy wąską dróżką -  stuka, na przemian, opuszkami palców, górskimi szlakami, rysuje dwie linie równoległe (ścieżkę) palcami wskazującymi,

do kąpieli w słonym morzu -  całą dłonią rysuje fale,

wszystkich zapraszamy -   delikatnie szczypie.

Oznaki lata – obserwacje przyrodnicze. Poszukaj oznak nadchodzącego lata. Obserwuj zmiany, które zachodzą na drzewach i krzewach (szuka owoców, opisuje ich wygląd). Nazywa zjawiska pogodowe występujące w czasie lata (wysokie temperatury, mocno świecące słońce, burze).

Zapraszam do naszych Kart Pracy na stronę nr 30-31. Przedszkolaki przyklejcie rośliny i zwierzęta na letniej łące. Dokończcie kolorować ilustrację.

Aktywność inspirowana pedagogiką M. Montessori:

Proponuję Wam teraz chwilę relaksu, ćwiczenie ciszy wg pedagogiki M. Montessori. W ciszy, lub przy cichej, spokojnej muzyce ułóżcie duże koło z klocków jakie macie w swoim pokoju. Starajcie się robić to powoli, wsłuchując się w ciszę lub spokojną muzykę, następnie pospacerujcie wolnym krokiem wokół utworzonego z klocków koła, wyobraźcie sobie kolorową letnią łąkę i jej mieszkańców.

Dziękuję za wspólny czas! Życzę Wam miłego i słonecznego dnia!

Pozdrawiam, V. Mazur-Parfin

 

  • Rozwój:

  • Fizyczny

  • Społeczny

  • Poznawczy

Nasz Patron Maria Montessori

Wspieramy spontaniczność i twórczość dzieci

czytaj więcej