Zamierzenia

Wychowawczo • Dydaktyczne

Aktualności

Aktualności • Komunikaty

Previous Next Play Pause
A A A

Wtorek 23.06.2020. gr. 3

Witam serdecznie Dzieci i Rodziców z grupy ,,Montessorki’’.

Temat tygodnia: Wakacyjne podróże.

Przebieg: 

  1. Ćwiczenia oddechowe – Na łące.

Odtwarzacz CD, nagranie piosenki Lato na Dywanie,  szablon pszczoły. https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ,

Dziecko maszeruje w dowolnych kierunkach po pokoju w rytmie piosenki. Podczas przerwy w nagraniu zatrzymuje się. Rodzic zwraca się do dziecka: – Jesteśmy na wsi. Tutaj spędzamy wakacje. W ogrodzie pełnym drzew owocowych i kwiatów stoją ule. W nich mieszkają pszczoły, które wydają różne dźwięki, poruszając odpowiednio skrzydełkami. Unosi szablon przedstawiający pszczołę.

Dziecko nabiera nosem powietrze. Kiedy je wypuszcza, wypowiada głoskę bzz lub buu.

  1. Zabawa Bańki mydlane – rozwijanie sprawności ruchowej.

Odtwarzacz CD, nagranie piosenki Lato na dywanie.

Dziecko maszeruje w rytmie nagrania piosenki, w określonym kierunku. Na hasło: Bańki mydlane, naśladuje łapanie baniek – klaszcze w dłonie, zmieniając ich położenie.

Zajęcie

 Słuchanie wiersza Marioli Golc Słoneczny uśmiech.

      1. Wypowiedź dziecka na temat wakacyjnych planów.

− Gdzie wybierasz się na wakacje? Gdzie chciałabyś (chciałbyś) wyjechać?

  1. Słuchanie wiersza Marioli Golc Słoneczny uśmiech.

Nadchodzą wakacje,

słoneczna pora.

Słoneczny uśmiech

śle więc przedszkolak.

I tym uśmiechem

ze słonkiem razem

ogrzeje wszystkie

nadmorskie plaże.

Promienny uśmiech

prześle też górom,

by się nie kryły

za wielką chmurą.

Ma jeszcze uśmiech

dla wszystkich dzieci.

Niech im w wakacje

słoneczko świeci.

      3. Rozmowa na temat wiersza.

Kto przesyłał uśmiechy?

Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?

Dlaczego przesyłał je dzieciom?

      4. Karty pracy, cz. 4, s. 68–69.

Oglądanie zdjęć miejsc, w których Ada i Olek byli rok temu z rodzicami na wakacjach, opowiadanie o niektórych z nich. Rysowanie po śladzie drogi rodziny Ady nad morze.

Rodzic opowiada o tych miejscach, zadaje dodatkowe pytania; dziecko opowiada o innych, ciekawych miejscach w Polsce.

  1. Karta pracy, cz. 4, s. 70.

Rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie

chciałoby pojechać na wakacje. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

  1. Zabawa orientacyjno - porządkowa Zatrzymaj się zgodnie z poleceniem.

Tamburyn.

Dziecko porusza się swobodnie po pokoju  przy akompaniamencie tamburynu. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się zgodnie z poleceniem podanym: np.: Zatrzymaj sięprzodem do okna (bokiem do biurka, tyłem do drzwi, na krzesełku, za krzesełkiem, z lewej strony krzesełka, z prawej strony krzesełka).

Aktywność inspirowana metodą M. Montessori –  „Kamienie w potoku”. Proszę przygotować miseczkę z wodą i kamyki różnej wielkości. Podczas gdy dziecko ma zamknięte oczy, rodzic wrzuca do wody kamyki. Dziecko musi dobrze się wsłuchać, aby rozpoznać, czy duży, czy mały kamień wpadł do wody. Można też utrudnić to ćwiczenie – zadaniem dziecka będzie policzenie, ile kamieni zostało wrzuconych do wody.

Dla chętnych dzieci 5-6-letnich https://www.janauczycielka.blog/2020/06/na-jaka-goske-podroze.html?spref=fb&fbclid=IwAR3-tMfdjUF3loNwssMM54c30LfKd3YtyO_RSjWkegUgzbrU_dswD-tNxyw  - Ćwiczenia słuchu fonematycznego w ciekawej i nietypowej formie interaktywnej. Na jaką głoskę. Podróże.

Dla chętnych dzieci 4-5-6-letnich https://view.genial.ly/5eed2be08146ce0d750c0651  - wakacyjne rytmy (gra interaktywna).

Pozdrawiam, R. Kaźmierska

 

 

 

 

 

  • Rozwój:

  • Fizyczny

  • Społeczny

  • Poznawczy

Nasz Patron Maria Montessori

Wspieramy spontaniczność i twórczość dzieci

czytaj więcej