Zamierzenia

Wychowawczo • Dydaktyczne

Aktualności

Aktualności • Komunikaty

Previous Next Play Pause
A A A

Piątek, 19.06.2020 r., gr. 3

Witam serdecznie Dzieci i Rodziców z grupy ,,Montessorki’’.

Przebieg: 

  1. Na wstępie zagadka:

Kto mi powie, jaki to czas
Gdy przedszkole idzie w las
Mama z Tatą w piłkę grają
I wszyscy się opalają.
W tym magicznym czasie
Grzyby rosną w lesie
Woda ciepła w morzu
W górach też nie gorzej
Lubię taki czas
Mogę długo spać, kto mi powie
Jak ten czas się zowie?
(WAKACJE)

  1. Rozmowa na temat kończącego się roku przedszkolnego.
    Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci z tego roku, który minął?
    W co najbardziej lubiłeś się bawić? Czym lubiłeś się bawić?
  2. Zabawa ruchowa „Bierzemy misia w teczkę, jedziemy na wycieczkę”.
    Wyobraź sobie, że za chwilkę wybieramy się na długą wycieczkę. Najpierw musimy zapakować nasz niewidzialny plecak, w potrzebne nam rzeczy: zabieramy, ubrania, buty, jedzenie, aparat i lornetkę. Uwaga jedziemy w góry, musimy się na nie wspinać. Mamy bardzo ciężki plecak, wiec dużo nas to sił kosztuje. Teraz nad morze, musimy przepłynąć kawałek (należy naśladować ruchem, tak jakby wykonywało się te czynności). Następny przystanek to wieś, kosimy trawę i karmimy konie i krowy (dziecko naśladuje ruch koszenia trawy). Po takiej wycieczce wracamy do domu, zdejmujemy ciężki plecak i kładziemy się na dywanie i głęboko oddychamy (w tle słychać szum fal).
  3. Ćwiczenia gimnastyczne z woreczkami.

https://www.youtube.com/watch?v=MttVGOdhOLc instrukcja wykonania woreczka

  • Ćwiczenia z elementem równowagi. Dziecko spaceruje swobodnie, z woreczkiem na głowie, następnie kładzie woreczek przed sobą i stara się chwycić go palcami nóg i utrzymać przez chwilę. Ćwiczenia powtarzamy kilka razy, pamiętając o zmianie stóp.
  • Ćwiczenie mięśni brzucha – Do góry i w dół. Dziecko leży tyłem, woreczek wkłada między stopy. Unosi je stopami do góry i przekłada za głowę, a potem powraca do pozycji wyjściowej.
  • Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Na plaży. Dziecko kładzie woreczek na podłodze. Chodzi na czworakach dookoła swojego woreczka, naśladując szukanie na plaży muszli i bursztynów. Co jakiś czas klęka, wyciąga ręce, otwiera dłonie i pokazuje, co znalazło.
  • Ćwiczenie tułowia – Samoloty. Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym. Woreczek kładzie na głowie. Jedną ręką tworzy daszek nad oczami, drugą trzyma na kolanach. Wykonuje skręt tułowia i głowy w lewą stronę, a następnie w prawą stronę.
  • Ćwiczenia przeciw płaskostopiu – Sprytne stopy. Dziecko chwyta palcami stopy woreczek leżący na podłodze i podaje go sobie do rąk.
  • Zabawa ruchowa ożywiająca – Chronimy się przed słońcem. Dziecko biega po pokoju, swobodnie wymachując woreczkiem. Na mocne uderzenie w dłonie zatrzymuje się, rozciągając woreczek nad głową – chroni się przed słońcem.
  • Zabawa uspokajająca – Marsz z woreczkiem. Dziecko maszeruje po obwodzie koła, machając woreczkiem przed sobą, po czym odkłada go na wyznaczone miejsce.
  1. Wykonanie kartki – "Moje wymarzone wakacje".

Dziecko przystępuje do wykonania z kaszy mannej np. plaży, z kaszy gryczanej gór. Z kolorowych gazet można powydzierać gotowe miejsca, połączyć i ponaklejać, wedle uznania twórców.

Praca inspirowana metodą Marii Montessori - wiązanie kokardek.

Drodzy Rodzice… dzisiaj utrwalamy z naszym dzieckiem wiązanie sznurowadeł. Przygotujcie coś do wiązania. Rodzicu, zaproś dziecko do stołu lub na dywan. Celem tego ćwiczenia będzie przyswajanie umiejętności wiązania kokardki, kształtowanie precyzji i dokładności. Posadź dziecko ze swojej prawej strony i pokaż, jak należy wiązać kokardkę, a potem poproś dziecko, aby zademonstrowało zawiązywanie. Drogie Dzieci, ćwiczenia, które wcześniej wykonywaliście, na pewno szły opornie, dzisiaj wiem, że dajecie radę.

 Pozdrawiam, A. Gajek.

  • Rozwój:

  • Fizyczny

  • Społeczny

  • Poznawczy

Nasz Patron Maria Montessori

Wspieramy spontaniczność i twórczość dzieci

czytaj więcej