Zamierzenia

Wychowawczo • Dydaktyczne

Aktualności

Aktualności • Komunikaty

Previous Next Play Pause
A A A

Piątek, 12.06.2020 r., gr. 5

Witam serdecznie Dzieci i Rodziców z grupy ,,Pszczółki’’.

Przebieg: 

  1. Ćwiczenia gimnastyczne z woreczkami gimnastycznymi.

https://www.youtube.com/watch?v=MttVGOdhOLc (instrukcja wykonania woreczka).

  • Ćwiczenie mięśni brzucha Jak najdalej w przód.

Dziecko w siadzie prostym, woreczek trzyma w obu rękach. Wykonuje skłon tułowia w przód, sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp (kolana proste).

  • Skręty Na prawo, na lewo.

Dziecko w siadzie skrzyżnym, trzyma worek na głowie, przytrzymując go rękami, łokcie ma na zewnątrz. Wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonuje kilka rzutów i chwytów woreczkiem.

  • Skrętoskłony Witamy stopy.

Dziecko w siadzie rozkrocznym, worek trzymają oburącz w górze; wykonuje skrętoskłon do lewej stopy – przywitanie jej (podczas ćwiczenia dziecko stara się nie zginać kolan, woreczek trzyma obiema rękami).

  • Ćwiczenie mięśni grzbietu.

Dziecko leży na brzuchu, trzyma worek w obu rękach przed twarzą. Unosi głowę, prostuje ręce; ogląda woreczek, wytrzymuje przez chwilę. Potem powrót do leżenia – odpoczynek.

  • Ćwiczenie mięśni brzucha Spotkanie.

Dziecko leży na plecach, trzyma woreczek w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie wznosi obie ręce i nogi – dąży do spotkania nóg z woreczkiem; potem powraca do pozycji wyjściowej.

  • Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha Z nóg do rąk.

Dziecko leży na plecach, woreczek trzyma pomiędzy stopami. Przekazuje go do rąk za głową i powraca do siadu. Ponownie wkłada woreczek pomiędzy stopy i od nowa wykonuje ćwiczenie.

  • Ćwiczenia przeciw płaskostopiu Sprytne stopy.

Dziecko w siadzie prostym podpartym, woreczek ma pomiędzy stopami (pionowo).

− W siadzie podpartym – chwyta stopami woreczek i podnosi go do góry.

  • Zabawa rytmiczna Zgodnie z rytmem.

Dziecko, w rytmie bębenka, spaceruje po pokoju w różnych kierunkach. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się, słucha rytmu wyklaskanego przez rodzica, starając się go zapamiętać, a następnie wystukuje ten rytm, uderzając woreczkiem o podłogę.

  1. Nauka wiersza Ewy Stadtmüller "Kim jesteś"?

Czy wiesz, kim jesteś?

− To oczywiste!

Co ci jest bliskie?

− Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy

− biało – czerwone.

Ojczyste godło

− orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie

− mazurka dźwięki,

no i stolica

− miasto syrenki.

I jeszcze Wisła

co sobie płynie:

raz na wyżynie,

raz na równinie,

i mija miasta

prześliczne takie…

− Już wiesz, kim jesteś?

− Jestem Polakiem.

  • Rozmowa na temat wiersza.

Rodzic pyta:

− Co jest bliskie osobie z wiersza?

− Jakie znaki ojczyste?

− Co jest jeszcze bliskie?

− Kim jest osoba z wiersza? A wy, kim jesteście?

  1. Praca indywidualna z kartą pracy - Karta pracy, cz. 4, s. 28.

Czytanie całościowe zdania To mapa Polski. Czytanie samodzielne (6-latki) lub z rodzicem (5-latki) napisów odszukanych w naklejkach: Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach na mapie.

Rodzic pyta:

− Co to jest Bałtyk?

− Gdzie się znajduje?

− Jak nazywa się stolica Polski?

Oglądanie godła. Kolorowanie rysunku godła według wzoru. Kolorowanie flag, żeby wyglądały jak flaga Polski.

  1. Cisza w metodzie Montessori ma bardzo pozytywne znaczenie i jest wyzwaniem, które wymaga od dziecka cierpliwości, silnej woli, uważnego słuchania, patrzenia, samodyscypliny, czegoś, co oddziela je na chwilę od codziennych hałasów. Sposobem do osiągnięcia wyciszenia, nie jest w lekcji ciszy polecenie nauczyciela, ale własna wola dziecka, by taką ciszę utrzymać.  Lekcje ciszy oddziałują na zmysły dziecka. Dziecko staje się spokojniejsze, zachowuje się ciszej.

Ćwiczenie z wodą w patrzeniu i dotykaniu:

 - stawiamy naczynie z wodą i obserwujemy jak się uspokaja;

- dziecko wkłada dłoń do naczynia z wodą, a potem patrzy jak kropelki spadają do miseczki;

- próbuje zaczerpnąć wodę dłońmi i przez chwilę ją utrzymać.

Ćwiczenia ciszy w słuchaniu:

- wsłuchiwanie się w szmer deszczu, śpiew ptaków, nagrania dźwięków natury, własny oddech, odgłosy domu czy bloku, itp.

- rodzic może stukać czubkami palców, uderzać dłonią o blat itp. a dziecko próbuje odgadnąć, co to za dźwięk.

Pozdrawiam. Życzę miłej zabawy. A. Gajek

 

  • Rozwój:

  • Fizyczny

  • Społeczny

  • Poznawczy

Nasz Patron Maria Montessori

Wspieramy spontaniczność i twórczość dzieci

czytaj więcej