Zamierzenia

Wychowawczo • Dydaktyczne

Aktualności

Aktualności • Komunikaty

Previous Next Play Pause
A A A

Piątek, 12.06.2020 r., gr. 5

Witam serdecznie Dzieci i Rodziców z grupy ,,Pszczółki’’.

Przebieg: 

  1. Ćwiczenia gimnastyczne z woreczkami gimnastycznymi.

https://www.youtube.com/watch?v=MttVGOdhOLc (instrukcja wykonania woreczka).

  • Ćwiczenie mięśni brzucha Jak najdalej w przód.

Dziecko w siadzie prostym, woreczek trzyma w obu rękach. Wykonuje skłon tułowia w przód, sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp (kolana proste).

  • Skręty Na prawo, na lewo.

Dziecko w siadzie skrzyżnym, trzyma worek na głowie, przytrzymując go rękami, łokcie ma na zewnątrz. Wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonuje kilka rzutów i chwytów woreczkiem.

  • Skrętoskłony Witamy stopy.

Dziecko w siadzie rozkrocznym, worek trzymają oburącz w górze; wykonuje skrętoskłon do lewej stopy – przywitanie jej (podczas ćwiczenia dziecko stara się nie zginać kolan, woreczek trzyma obiema rękami).

  • Ćwiczenie mięśni grzbietu.

Dziecko leży na brzuchu, trzyma worek w obu rękach przed twarzą. Unosi głowę, prostuje ręce; ogląda woreczek, wytrzymuje przez chwilę. Potem powrót do leżenia – odpoczynek.

  • Ćwiczenie mięśni brzucha Spotkanie.

Dziecko leży na plecach, trzyma woreczek w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie wznosi obie ręce i nogi – dąży do spotkania nóg z woreczkiem; potem powraca do pozycji wyjściowej.

  • Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha Z nóg do rąk.

Dziecko leży na plecach, woreczek trzyma pomiędzy stopami. Przekazuje go do rąk za głową i powraca do siadu. Ponownie wkłada woreczek pomiędzy stopy i od nowa wykonuje ćwiczenie.

  • Ćwiczenia przeciw płaskostopiu Sprytne stopy.

Dziecko w siadzie prostym podpartym, woreczek ma pomiędzy stopami (pionowo).

− W siadzie podpartym – chwyta stopami woreczek i podnosi go do góry.

  • Zabawa rytmiczna Zgodnie z rytmem.

Dziecko, w rytmie bębenka, spaceruje po pokoju w różnych kierunkach. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się, słucha rytmu wyklaskanego przez rodzica, starając się go zapamiętać, a następnie wystukuje ten rytm, uderzając woreczkiem o podłogę.

  1. Nauka wiersza Ewy Stadtmüller "Kim jesteś"?

Czy wiesz, kim jesteś?

− To oczywiste!

Co ci jest bliskie?

− Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy

− biało – czerwone.

Ojczyste godło

− orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie

− mazurka dźwięki,

no i stolica

− miasto syrenki.

I jeszcze Wisła

co sobie płynie:

raz na wyżynie,

raz na równinie,

i mija miasta

prześliczne takie…

− Już wiesz, kim jesteś?

− Jestem Polakiem.

  • Rozmowa na temat wiersza.

Rodzic pyta:

− Co jest bliskie osobie z wiersza?

− Jakie znaki ojczyste?

− Co jest jeszcze bliskie?

− Kim jest osoba z wiersza? A wy, kim jesteście?

  1. Praca indywidualna z kartą pracy - Karta pracy, cz. 4, s. 28.

Czytanie całościowe zdania To mapa Polski. Czytanie samodzielne (6-latki) lub z rodzicem (5-latki) napisów odszukanych w naklejkach: Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach na mapie.

Rodzic pyta:

− Co to jest Bałtyk?

− Gdzie się znajduje?

− Jak nazywa się stolica Polski?

Oglądanie godła. Kolorowanie rysunku godła według wzoru. Kolorowanie flag, żeby wyglądały jak flaga Polski.

  1. Cisza w metodzie Montessori ma bardzo pozytywne znaczenie i jest wyzwaniem, które wymaga od dziecka cierpliwości, silnej woli, uważnego słuchania, patrzenia, samodyscypliny, czegoś, co oddziela je na chwilę od codziennych hałasów. Sposobem do osiągnięcia wyciszenia, nie jest w lekcji ciszy polecenie nauczyciela, ale własna wola dziecka, by taką ciszę utrzymać.  Lekcje ciszy oddziałują na zmysły dziecka. Dziecko staje się spokojniejsze, zachowuje się ciszej.

Ćwiczenie z wodą w patrzeniu i dotykaniu:

 - stawiamy naczynie z wodą i obserwujemy jak się uspokaja;

- dziecko wkłada dłoń do naczynia z wodą, a potem patrzy jak kropelki spadają do miseczki;

- próbuje zaczerpnąć wodę dłońmi i przez chwilę ją utrzymać.

Ćwiczenia ciszy w słuchaniu:

- wsłuchiwanie się w szmer deszczu, śpiew ptaków, nagrania dźwięków natury, własny oddech, odgłosy domu czy bloku, itp.

- rodzic może stukać czubkami palców, uderzać dłonią o blat itp. a dziecko próbuje odgadnąć, co to za dźwięk.

Pozdrawiam. Życzę miłej zabawy. A. Gajek

 

Wtorek 05.05.20  gr. 5  Moja ojczyzna

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci.

Przedstawiam Wam propozycję zabaw i form aktywności.

Posłuchajcie i popatrzcie - Taniec z polską flagą! https://www.youtube.com/watch?v=676jRZKxZOw&feature=youtu.be

Zapraszam na bajkę animację dla dzieci Kto ty jesteś? Polak mały z tekstem. Wierszyk ,,Katechizm polskiego dziecka” napisał Władysław Bełza w 1900 r. https://www.youtube.com/watch?v=uiuAPK1nWP8&fbclid=IwAR3FodADCPk9T7iLfpZPggHunUbBhTDOu5_JytelPMhlZdXvWoNauweZR_A - Kto ty jesteś? Polak mały.

Trochę historii

Wiersz jest znany też pod tytułem „Wyznanie wiary dziecięcia polskiego” albo „Katechizm młodego Polaka”. Zaczyna się od słów „Kto ty jesteś? – Polak mały”. Jego prosta forma, nawiązująca do dziecięcych wyliczanek sprawiła, że stanowił on najprostszą formę edukacji patriotycznej najmłodszego pokolenia. Utwór składa się z podstawowych pytań i odpowiedzi o cechy tożsamości młodego Polaka. Ułatwiał zapamiętywanie znaków i symboli narodowych.

Kochane dzieci posłuchajcie legendy: Legenda o Lechu, Czechu i Rusie  - O POWSTANIU PAŃSTWA POLSKIEGO. Autor: Mariusz Strzelecki https://www.bajkowyzakatek.eu/2010/11/polskie-legendy-o-lechu-czechu-i-rusie.html

Odpowiedz na pytania:

O czym opowiada legenda?

Czego szukali trzej bracia?

W legendzie była mowa o naszym godle państwowym – czy wiesz jak wygląda godło Polski?

Oglądanie godła Polski: https://pl.pinterest.com/pin/747386500635499108/

  • Opisywanie wyglądu.
  • Zwrócenie uwagi na kolorystykę.
  • Wyjaśnianie w jakich miejscach można zobaczyć godło państwowe.

Zabawa ruchowa: "Orzeł"

Jesteś orłem. Poruszaj się po pokoju naśladując tego pięknego ptaka. Mamusia/tatuś będzie klaskać w dłonie, a ty naśladuj lot orła zgodnie z wyklaskiwanym rytmem: szybko lub wolno. Kiedy mamusia/tatuś klaska wolno orzeł lata nisko (pochyl się), kiedy klaszcze szybko orzeł lata wysoko (biegaj na palcach).

Zachęcam do pokolorowania godła Polski: https://pl.pinterest.com/pin/475833516876524070/ 

Dziękuję, życzę miłego dnia i dobrej zabawy :)

Pozdrawiam Regina Kaźmierska

 

Praca inspirowana metodą M. Montessori: „Nawlekanie i przewlekanie” - będą potrzebne korale pojedyncze oraz sznurek lub sznurowadło. Dziecko nawleka korale na sznurek zakończony supełkiem. Nawlekanie korali czy różnego rodzaju przewlekanki są świetnym ćwiczeniem motorycznym. Trenują precyzję, kontrolę ruchów oraz cierpliwość. Da się je łatwo dostosować do umiejętności dziecka, zaczynając od dużych korali do nawlekania w dowolnej kolejności później stopniując trudność poprzez mniejsze koraliki czy nawlekanie według określonej kolejności. Do nawlekania nadaje się również makaron w kształcie rurek, słomki do napojów pocięte na małe kawałki. Nawleczone elementy można przeliczać.

Zabawa ruchowa przy muzyce (wsłuchajcie się w słowa piosenki i spróbujcie naśladować gesty widoczne w nagraniu) https://www.youtube.com/watch?v=loOPogN3yLU

Bardzo serdecznie zachęcam do nauczenia się na pamięć wiersza Czesława Janczarskiego "Barwy ojczyste"

Powiewa flaga, 

gdy wiatr się zerwie.

A na tej fladze 

biel jest i czerwień.

Czerwień to miłość, 

biel - serce czyste.

Piękne są nasze 

barwy ojczyste.

Chciałabym  zabrać Was w krótką podróż po Warszawie i w postaci zdjęć pokazać zabytki stolicy:

Syrenka Warszawska https://pl.wikiquote.org/wiki/Warszawska_Syrenka#/media/Plik:Warszawa-Pomnik_Syreny_-_panoramio.jpg

Zamek Królewski https://pl.wikipedia.org/wiki/Zamek_Kr%C3%B3lewski_w_Warszawie#/media/Plik:POL_Warsaw_Royal_Castle_2008_(3).JPG

Pomnik Króla Zygmunta https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolumna_Zygmunta_III_Wazy#/media/Plik:Figura_w%C5%82adcy_na_szczycie_pomnika.jpg

Pałac w łazienkach https://pl.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%82ac_Na_Wyspie#/media/Plik:Palac_Lazienki,Warszawa,Polska,UE._-_panoramio_(34).jpg

Pałac Kultury i Nauki https://pl.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%82ac_Kultury_i_Nauki#/media/Plik:PKiN_widziany_z_WFC.jpg

Dla chętnych:

5-6-latki (dokończ rysowanie Syrenki i pokoloruj obrazek) https://pl.pinterest.com/pin/174936766754706890/

4-latki (połącz kropki i pokoloruj obrazek) http://wegemaluch.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1541:zamek-z-piasku&catid=274&Itemid=1894

4-5-6-latki https://miastodzieci.pl/kolorowanki/wars-i-sawa/

Pozdrawiam, M. Kuczyńska

 

 

 

 

 

 

 

REGIONALNE CENTRUM KULTURY zaprasza dzieci i rodziców do udziału w konkursie.

Szczegóły pod linkiem

https://www.facebook.com/kolobrzegmieszkancy/photos/a.1525860224294070/2615076795372402/?type=3&theater

Polecamy taką formę spędzania wspólnego czasu.